De website van Werken bij Noordhoff maakt gebruik van cookies. Wanneer u gebruik blijft maken van deze website gaat u hier automatisch mee akkoord en gaan wij ervan uit dat u zonder problemen al onze cookies accepteert. Lees meer over cookies en hoe wij ze gebruiken.

Ik begrijp het

Jeroen Krouwels

Ik noem mezelf vaak ‘manager leuk werk'

Werken bij een educatieve uitgeverij? Ik?

Als je mij 4 jaar geleden had verteld dat ik nu als innovatiemanager bij Noordhoff zou werken, had ik je waarschijnlijk met blauwe zwaailichten op laten halen. Ik verbond innovatie nou niet meteen met een 180 jaar oude uitgeverij van schoolboeken. Maar niets bleek minder waar. Noordhoff is een modern ingerichte organisatie die volop bezig is te digitaliseren. En een bedrijf dat in meerdere opzichten voorop loopt met de nieuwste technologische leeroplossingen.

Waardevol innoveren

Als Lead Innovations bij Noordhoff Health kan ik hier elke dag m’n hart ophalen. We innoveren bij Noordhoff Uitgevers niet om het innoveren, het gaat ergens over: de beste leeroplossingen voor onze klanten. Daarbij hebben we een naam hoog te houden. We bouwen elke dag heel bewust en doordacht aan oplossingen die écht het verschil maken. Dát is wat we verstaan onder waardevol innoveren. Losse flodders en hippe uitprobeersels zal je bij ons dus niet zo snel aantreffen, hoewel we wel heel actief monitoren wat er om ons heen allemaal gebeurt. Op verzoek van klanten proberen we overigens wel degelijk nieuwe concepten uit, ook al is de impact van een technologische ontwikkeling vooraf nog niet bekend.

Via start-up naar scale up

Ontwikkelen doen we op basis van de methoden van nu, zoals Design thinking, Agile en Scrum. Daarbij werken we heel nauw samen met onze opdrachtgevers en eindgebruikers. Juist dat maakt het interessant. Veel van onze innovaties beginnen als een soort start-up in een proeftuin met onze klanten. We hebben intensief contact over de vraagstukken die ze willen oplossen. Op basis van de dagelijkse input van onze klanten ontwikkelen of verbeteren we onze producten stap voor stap, en testen we het steeds weer met onze eindgebruikers. Totdat het elke keer weer die extra toegevoegde waarde oplevert die we er samen van verwachten. Daarna schalen we op zodat iedereen er gebruik van kan maken. Maar ook dan blijven we de producten verder verbeteren op basis van alle gebruikerservaringen. Voor sommige toepassingen releasen we zelfs elke 2 weken nieuwe of verbeterde stukjes functionaliteit.

Co-creatie

Die co-creatie in steeds wisselende teams met klanten, collega’s en waar nodig extra ingehuurde specialisten maakt het werken bij Noordhoff Uitgevers zo interessant en uitdagend. Ik noem mezelf vaak ‘manager leuk werk’. Veel nieuwe ontwikkelingen beginnen bij mij. Ik vind het leuk om voorop te lopen en nieuwe kansen te benutten. Vanuit mijn perspectief is er altijd ruimte is om nieuwe ideeën uit te werken, zolang ik de meerwaarde voor de klanten kan onderbouwen. Dat is voor mij niet zo heel moeilijk, want dat laat ik mijn klanten graag zelf doen. Daar krijg je energie van!

Alleen maar leuk?

Werken in een uitdagende omgeving is leuk, maar er wordt wel echt wat van je verwacht. Soms is het dus even doorbijten, zeker als budgetten en deadlines zich aan je opdringen. Niet bepaald mijn favoriete onderdeel in het werk, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

De toekomst is nu

De manier waarop we nu werken bepaalt onze toekomst. En die loopt parallel aan die van onze klanten, want we trekken samen met ze op. Werken bij Noordhoff Uitgevers is daarmee eigenlijk bijna hetzelfde als werken bij onze klanten. Mooie carrière toch? Dus ik hou het hier voorlopig nog wel even uit!