Robert Erven
Dat maakt Services het visitekaartje en de spreekbuis van Noordhoff.
Robert Erven is tweedelijnsmedewerker op de afdeling Services. Lees verder om erachter te komen hoe de afdeling Services eruitziet en hoe Robert zijn rol invult.
Robert heeft ruim 25 jaar ervaring in productie- en procesoptimalisatie bij diverse levensmiddelenbedrijven en is inmiddels actief als tweedelijnsmedewerker bij Noordhoff. In deze rol biedt hij technische ondersteuning aan onze eerstelijnsmedewerkers. “Dat doe ik bijvoorbeeld door werkwijzen concreter te maken en duidelijke instructies op te stellen.”, aldus Robert.
Hoe ziet de afdeling Services eruit?
“Services is onderverdeeld in verschillende disciplines. Eerstelijnsmedwerkers hebben contact met onze klanten via de telefoon, chat of mail. Zij beantwoorden vragen van klanten over o.a. onze lesmethoden, licenties en onze digitale leermiddelen. Daarnaast kennen ze ook andere taken zoals orderverwerking. Onze eerstelijnscollega’s worden per marktgroep opgeleid, bijvoorbeeld voor basisonderwijs of voortgezet onderwijs. Erg belangrijk, aangezien er bij elke marktgroep verschillende vraagstukken zijn.
Daarnaast hebben we de tweede lijn, waar ik werk. Binnen Noordhoff wordt dat ook wel de technische kennisondersteuning genoemd. Wij ondersteunen onze eerstelijnsmedewerkers op het gebied van inhoud, maar bieden ook hulp bij procesoptimalisatie. Aan de hand van vragen die bij onze klanten leven, verbeteren we onze informatievoorziening. Voor de klant, maar dus ook voor onze collega’s. Zo moeten we de werkwijzen voor iedereen verduidelijken, kennis delen binnen Noordhoff en de juiste informatie op onze website tonen.
Met dat laatste houd ik mij in het bijzonder bezig; processen verbeteren en zorgen voor gestandaardiseerde en geoptimaliseerde werkwijzen, zodat alle collega’s weten hoe ze moeten werken. Dit doe ik door bijvoorbeeld een workflow maken voor ons interne informatiesysteem, of onze trainingen te verbeteren. Die trainingen zijn ontzettend belangrijk. Wanneer je bij ons binnenkomt, helpen we je zo goed mogelijk op weg. Zo krijg je genoeg handvatten om onze klanten te helpen.”
Welke rol dient jouw afdeling voor Noordhoff?
“Services is een essentieel onderdeel van Noordhoff. Wanneer iemand contact met ons zoekt, is de kans groot dat hij of zij als eerste iemand van onze afdeling treft. Dat maakt Services het visitekaartje en de spreekbuis van Noordhoff. Onze teamleden hebben een goed beeld van wat er speelt bij onze klanten. We weten wat er leeft en signaleren problemen én kansen. Die kennis gebruiken we om onze leermiddelen en dienstverlening nog beter te maken.”
Services en de samenwerking met andere afdelingen
“Services kent een nauwe samenwerking met andere afdelingen van Noordhoff. We staan bijvoorbeeld in contact met onze Learning Solutions Experts (uitgevers) over inhoudelijke vragen over onze methoden en met onze marketingafdeling om onze informatievoorziening up-to-date te houden. Zo weten we bijvoorbeeld welke mails of brochures er naar klanten worden gestuurd en kunnen we vragen daarover beter beantwoorden.
Wat valt jou verder op bij Noordhoff?
“Wat mij opvalt is dat Noordhoff een zeer sociaal bedrijf is. Er is verbinding tussen de afdelingen: collega’s zoeken elkaar op en mensen zijn welwillend om elkaar te helpen. Je ziet duidelijk dat ons doel, het verbeteren van onderwijs, in de gehele organisatie breed gedragen wordt. Samen kom je verder dan alleen. En we helpen elkaar graag verder”
We zijn allemaal onderdeel van Noordhoff en iedere collega draagt op zijn of haar manier een steentje bij en is daar trots op. Ik ook. Mijn zoon gebruikt de licentie NU Nederlands van Noordhoff, en het is voor hem de normaalste zaak van de wereld dat dat werkt zoals het werkt. Het is leuk om te zien hoe hij druk in de weer is met ons product, wetende dat wij ons allen hebben ingezet om dat mogelijk te maken.”
Wil je meer weten over werken bij Noordhoff? Kijk dan even rond op onze website, volg ons op LinkedIn of lees de verhalen van andere collega’s.